Najprostsze pączki świata

przepis na proste pączki
Oryginalny przepis na najprostsze pączki świata pochodzi od EdytyTroszkę go zmieniłam :)
Dziękuję Edycie za wszystkie rady i pomoc :)

PĄCZKI SEROWE
z podanej ilości składników wychodzi ok. 25 małych pączków

ciasto:

                                                                                                      - 250 g serka homogenizowanego waniliowego
                                                                                                         ew. mniej serka i dopełnić do 250 g śmietaną 18%
                                                                                                      - 1 jajko
                                                                                                      - 2 łyżki cukru pudru
                                                                                                      - 1 łyżeczka sody oczyszczonej
                                                                                                      - szczypta soli
                                                                                                      - cynamon do smaku

                                                                                                      - 2 szklanki mąki pszennej (typ 550) (szklanka=250ml)

Miksujemy wszystkie składniki oprócz mąki. Robi się to raz-dwa.

Potem dodajemy mąkę i miksujemy. Ciasto wyjdzie dość gęsta, ale lepkie. Nie przejmujemy się tym i nie dosypujemy mąki, 
bo wyjdą nam kamienie a nie pączki!

Wykładamy ciasto na stolincę/stół obficie posypany mąką, zanim cokolwiek zrobimy z ciastem też mocno go posypujemy mąką. Ja nawet nie używałam wałka, tylko "rozplaszczałam" ciasto delikatnie ręką. Ciasto powinno mieć ok. 1 cm grubości. Wykrajamy pączki kieliczkiem (takim od wódki) i smażymy w gorącym oleju na złoty/brązowy kolor.
Posypujemy cukrem pudrem i gotowe!


Piekłam już 3 razy i gorąco zachęcam! 
Pieczenie ich to czysta przyjemość ;) 

[edit] Inne fajne przepisy podane przez Was w komentarzach (dzięki kasiadj LolaJoo ;)):


Smacznego!

Komentarze

  1. uwielbiam pączki więc na pewno je niedługo zrobię, bo już myślałam nad upieczeniem czegoś pysznego, a jednak...usmażę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Bardzo fajne są i proste :) Za pierwszym razem wyszły mi zbyt twarde, bo ciasto się lepiło a ja dodawałam mąki w nieskończoność ;)

      Usuń
  2. a ja skubię sałatę na kolację, o okrutny losie!!!! pączki wyglądają super, ale zdjęcia mi muszą starczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ehhh te diety ;) Też nie powinnam jeść pączków, ale...no cóż ;)

      Usuń
  3. Pamiętam, że mama piekła pączki z serków homo. Tylko wrzucała je na olej jak kluski lane. Taki zapomniany smak z dawnych lat. Dzięki za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Też muszę spróbować takiej opcji wrzucania na olej bez wykrawania :)

      Usuń
  4. na pewno zrobie, to juz ktorys tam fajny przepis od Ciebie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam mniam zrobiłam się głodna ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Jednak się udały ciesze się :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu tak ;) Dzięki za rady :) Są bardzo dobr i przyjemnie i szybko się je robi ;)

      Usuń
  7. Robię czasem takie, ale nakłam ciasto łyżką od razu do oleju. Nie wychodzą takie ładne, ale za to mniej pracy:) Pycha:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być nakładam oczywiście;)

      Usuń
    2. TAk samo dokładnie robisz tzn. taki sam skład? Takie nakładanie na pewno przyśpieszyło by pracę ;)

      Usuń
    3. Robię według tego przepisu:
      http://www.mojewypieki.com/post/paczki-na-serku-homogenizowanym
      Po składzie widzę teraz, że Twoje ciasto jest bardziej gęste, ale ten przepis Dorotus jest łatwiejszy w obsłudze:) Ogólnie polecam jej przepisy, zawsze się udają (przynajmniej mnie:)

      Usuń
    4. Dziękuję za przepis, zaraz rzucę okiem :)

      Usuń
  8. nie no, ja takich postów to w ogóle nie powinnam nawet załączać :( wyglądają cudownie smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam je z dzieciństwa, moja mama nam takie robiła. Można było ich pożreć dowolną ilość i zawsze było mało :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj uwielbiam pączusie i inne słodkości, ale muszę już uważać, bo pomału sama przybieram zbyt puszyste kształty gdzie niegdzie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też muszę od zawsze, ostatnio jednak trochę przestałam...

      Usuń
  11. ale bym zjadła!!! ło , ale bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To smaż i jedz ;) Jak dla Ciebie toi polecam z podwójnej albo nawet z potrójnej porcji ;)

      Usuń
    2. a hahahaha mam nadzieje, że chodzi Ci o liczbę mieszkańców u mnie :P a nie o moje obżarstwo :) a to ciasto co smakuje jak budyń, po polaniu sosem toffi i posmarowaniem glazurą pomarańczową jak było w sumie w przepisie :D jest też pycha....jakoś napiszę przepis.

      Usuń
    3. aaa i jeszcze jedno, ja robię podobne pączki o takie http://lolajoo.blogspot.com/2012/02/tusty-czwartek-w-piatek.html też są pycha, znaczy ja je uwielbiam, ale ten przepis który pokazujesz też spróbuję :)

      Usuń
    4. Haha no Asia chodziło mi o to, że z tej porcji wychodzi mało pączków ;) Około 25 tych małych ;) U mnie dla 3 osób to za mało a co dopiero dla 5 ;) w tym 3 żarłocznych ;P
      Zaraz obczaję przepis! :D

      Usuń
  12. oj przyśnią mi się... mmm... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, przypomniało mi się, jak byłam mała to myślałam, że takie małe pączki są dla dzieci a te duże dla dorosłych :)

      Usuń
    2. Hahahaha to ja takie dla dzieci preferuję ;)

      Usuń
  13. Robienie pączków tradycyjnych zajmuje zdecydowanie za dużo czasu. Muszę wypróbować ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam kiedyś takie tradycyjne z drożdżami, ale wyrabiała je maszyna do chleba ;) Te są o wiele szybsze!

      Usuń
  14. Ależ mi zrobiłaś smaka! Ja zazwyczaj piekę ciastka (też same super szybkie)... ale chyba nie uda mi się teraz o tych pączkach zapomnieć! ... muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbuj, polecam! Ciastka to ostatni raz rok temu piekłam na święta :) Pierniki ;)

      Usuń
  15. PS: Jak mogłaś zrobić takie pyszne zdjęcia! to skandal tak kusić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Narobiłaś smaka......
    Muszą być pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie właśnie są - pyszne! Szczególnie te mocniej przypieczone, mają taką brązową, chrupiącą skórkę ;)

      Usuń
  17. wyglądają pysznie... pamietam, że jako dziecko robiłyśmy z mamą obwarzanki serowe - podobny przepis, ale dodawałyśmy biały ser...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) biały ser? Taki twarożek nie mielony? Jestem ciekawa, może też tak spróbuje ;)

      Usuń
    2. To są oponki - z białym serem. LolaJoo ma na nie przepis :)
      Justa

      Usuń
  18. Oj nie, nie teraz, jestem jak kulka po obiadokolacji:P Nawet nie powiem że wyglądają apetycznie bo przewinęłam szybko zdjęcia w dół;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie Ty znowu w ciąży ;P Hahahaa, no wiesz co tak zdjęcia pomijać ;P

      Usuń
  19. Ty tylko rób nam tu smaka ;p :) ślicznie wyglądają, a pewnie jeszcze lepiej smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś miałam bardzo podobny przepis, faktycznie było prosto i szybko! gdzieś mi się zapodział :( Teraz skorzystam z Twojego :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się i proszę bardzo ;) Mój przepis się nigdzie nie wybiera, zaraz będzie w zakładce kursy :)

      Usuń
  21. Robiłam wczoraj (nie udało mi się powstrzymać...) i są naprawdę świetne... i jakie szybkie!!!! (kuleczki lepiłam ręcznie bo nie chciało mi się wałkować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Ja nawet nie wałkowałam tylko rozgniatałam ciasto ręką ;)

      Usuń
  22. To są moje ulubione pączki - dawno ich nie robiłam - muszę się zebrać i w końcu je upiec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę! Odkąd poznałam ten przepis i wypróbowałam to też są już moje ulubione :)

      Usuń

Prześlij komentarz